И аз да попитам макар че ми е още рано щот са изтръшках за ремонт на един апартамент ма переспективата е 159 или Брера .За 2,2 jts нещо да шушнете.Дизелите отпадат.
Известие
Collapse
No announcement yet.
За питащите се какво представлява това "чудо" Алфа 159 1.8 газ/бензин!
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеДнес направих заключителното изследване и резултатите са:
1 - Нагревателят не е захранен под 82 гр. което изключва проблем в ECU - то.
2 - Грешката за термостата възниква само, когато нагревателят е под напрежение, което означава, че най-вероятно, той прекъсва, когато се натовари.
Заключение:
Термостатът е заседнал в леко отворено положение и нагревателят му е фирясал.
Предстои смяната му.
Да не е проблем по веригата и индикатора ти ,както ECU-то ,да не засичат проблема когато няма подадено захранване към нагревателя.
При всички положения ,ако маркуча след термостата е топъл още при ниска температура и без натоварване на мотора ,явно не затваря и си е за смяна.
Поне аз тъй си мисля,тия в сервиза знаят най-добре.Last edited by 546; d.m.y г., 01:16.
Comment
-
Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщениеА остава ли под напрежение след като ECU-то генерира съобщение за грешка или сработва някаква защита и изключва?
Да не е проблем по веригата и индикатора ти ,както ECU-то ,да не засичат проблема когато няма подадено захранване към нагревателя.
При всички положения ,ако маркуча след термостата е топъл още при ниска температура и без натоварване на мотора ,явно не затваря и си е за смяна.
Поне аз тъй си мисля,тия в сервиза знаят най-добре.
Освен това в MES има един параметър "electric fan control (%) "което не ми е ясно, какво означава. Стои на 2% до към 60 гр и започва да расте.
Това ме навява на мисълта, че не става въпрос за вентилатора а за управлението на термостата.
Предстои да разбера.
Топленето на маркуча преди 80 гр e много слабо, но все пак е доловимо.
---------- Post added at 09:55 ---------- Previous post was at 09:38 ----------
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеИ аз да попитам макар че ми е още рано щот са изтръшках за ремонт на един апартамент ма переспективата е 159 или Брера .За 2,2 jts нещо да шушнете.Дизелите отпадат.
Ти си достатъчно грамотен технически за да се ориентираш и без "мъдрите съвети" на форума.
Те, най-много да те откажат.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеИ аз да попитам макар че ми е още рано щот са изтръшках за ремонт на един апартамент ма переспективата е 159 или Брера .За 2,2 jts нещо да шушнете.Дизелите отпадат.))
За jts...нищо не казвам...едно, че не съм имал допир до него, другото е, че ще наскачат некви антидизел, дето карат на газ, и си ебало майката.....Но моето мнение е, че дизела е по добрият избор при този модел...ама ти си от как те помня безинджия...)....а и новият подпис, като ти чета...ами...нямам думата....ама ще ти кажа нещо....от две години карам 159....ами преди това 156.....е разликата е като, м/у Жигула и Волга....набори сме....надявам се да ме разбереш.....
Радвам се, да те видя пак в форума....По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE
Comment
-
Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщениеМитак...Брерата по ще ти тича на дърт гъзар от БКАР....ти и буля отпред, а отзад едно декоративно кученце и едно дипломатическо куфарче с кинти...))
За jts...нищо не казвам...едно, че не съм имал допир до него, другото е, че ще наскачат некви антидизел, дето карат на газ, и си ебало майката.....Но моето мнение е, че дизела е по добрият избор при този модел...ама ти си от как те помня безинджия...)....а и новият подпис, като ти чета...ами...нямам думата....ама ще ти кажа нещо....от две години карам 159....ами преди това 156.....е разликата е като, м/у Жигула и Волга....набори сме....надявам се да ме разбереш.....
Радвам се, да те видя пак в форума....Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Айде и аз да споделя едни кратки впечатления от този мотор.
Миналата седмица се видях с колегата ecotronic и пробвах неговата кола. Само из града и със (сравнително) ниска скорост, но засега толкова.
Моторът и колата като цяло съвсем, съвсем не е лоша. Работи супер тихо, меко и спокойно. Почти няма вибрации в купето, а ако си свикнал на дизели, на всеки светофар ще се чудиш дали колата е изгасена или не.
Вървежа очаквах да е трагичен, но си е ОК, сравним със 156 1.8ТС и по-добър от най-малкото жтд (120 коня).
Сравнен с 2.2жтс, разликата във вървежа не е фрапираща. Може би на високите скорости ще се усеща повече силата на големия мотор, но на 1-2-3 предавка е минимална разликата.
Големия мотор тръгва малко по-лесно и работи напълно без вибрации на място, но това много малко хора могат да го усетят/да им направи впечатление.
Сравнен с 2.0тс, опелския мотор е много по-тих и ускорява по-равномерно. Спарка определено има повече сила, но ако е стоков се усещат фазите на газоразределението и падове на мощност тук-там из оборотите, каквито при МПИ-то няма.
Усещането при превключване на предавките на 159 1.8 е доста стегнато и точно и ми харесва повече спрямо 156 2.0 и 159 2.2.
Да стигнем до най-хубавата част - нисък данък, супер нисък разход за този клас автомобил и безпроблемна работа на газ. Мисля че конкуретните немски марки (ауди, бмв, мерцедес) , нямат толкова икономичен мотор от тези години.
Накратко казано, ако си търси 159 и иска да се движи евтино, според мен 1.8 е много добър избор. По-приятен е за каране (и слушане) от дизелите, няма турбо, няма дюзи, няма вихрови клапи и т.н. дизелщини, гори 10лв на 100км и май кутията му е свестна.
Общо взето, сегашното ми мнение за 159, от това което съм пробвал е, че има два модела, които имат смисъл и си заслужават - 1.8 ако искаш да ти е евтино или 2.4 с чип-чирип и автомат ако искаш някаква по-интересна динамика и удобството да не ръчкаш скорости. Евентуално май и 1.9 с автомат е ок опция, но с който и собственик на 1.9 да съм говорил, всеки казва, че поне малко го е яд, че не е взел 2.4...Last edited by dhtj; d.m.y г., 11:19.
Comment
-
Колата наистина е безсрамно икономична за теглото си,относно динамиката,пускал съм се със 159 1,9 150 сток,автомат,минава ме на около 130-140 с една кола и така седим до 200.Така,че не е толкова умряла с тоя мотор,просто иска обороти.
П.П. Пуснах моята за продажба в раздела "Продава" е.alfa 159 1,8 mpi/lpg
Comment
-
Безсрамно икономична ли?
Моята даде 12.9/100 бензин от Свиленград до София със 160-170 на темпомат, климатик, и 4 човека.1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon
Comment
-
Първоначално публикувано от Scrapera Покажи съобщениеБезсрамно икономична ли?
Моята даде 12.9/100 бензин от Свиленград до София със 160-170 на темпомат, климатик, и 4 човека.
Проблема е че е била на бензин.
Слагаш газ, караш с максимум 140 и ще гори 9-10лв на 100км.
Comment
-
О Господи....защо трябва някой да ми казва кой модел е най добър с минимални впечатлеления...тоя ми каза, ония ме повози, друг ми даде да покарам....празни думи...По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE
Comment
-
Първоначално публикувано от Scrapera Покажи съобщениеБезсрамно икономична ли?
Моята даде 12.9/100 бензин от Свиленград до София със 160-170 на темпомат, климатик, и 4 човека.alfa 159 1,8 mpi/lpg
Comment
-
))....напълно спокоен съм...
.....пипинал нещо, а си мисли че го е шибал...
)....ае да не влизаме в полемики, а и ти говориш от друго лице, адвокате....Еко, нищо против теб, ама не по тоя начин да водим диалог....
По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE
Comment
-
Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщениеЕ ти какво искаш,тя е вървяла на 90% от потенциала си,натоварена до дупка,пък и не се знае как е откъм техническото състояние.Моята ми даде оня ден 8/100 газ Плевен-Троян-Плевен със 100-120 празна със мен и две деца по 30-40 кила.Плевен-Созопол-Плевен три лета подред ми дава 9,5/100 газ с жената и децата,пълна догоре с багаж и климатик,като по магистрала темпото е 160-200,понеже сме в пакет с по сериозни коли.Мисля,че е повече от добре
Не искам извънградският и разход със 160, да е равен на градското в София!
Не може да ми даде 6.9 с около 110, пак с 4 човека, на отиване, и после на връщане със 160, и за кратко, 170 да ми даде 13/100.
Та това е двоен разход! Съответно, нищо икономично не виждам, в тоя "ecotec".
И не е 90% от потенциала му. 90% значи да го караш със 190, защото вдига 210.1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon
Comment
-
Ако ще пътуваш на дълго с висока скорост,това не е твоята кола.Концепцията на това купе с този мотор е ориентирана към къси пътувания в града и около него,не случайно и скоростите са толкова къси.Предната ми кола,4*4 комби,335к.с. битурбо газ/бензин ми даваше същият разход със същата скорост на дълго,но в града под 18/100 трудно.alfa 159 1,8 mpi/lpg
Comment
Comment